LEERBEDRIJF

Wij zijn als ‘Erkend Leerbedrijf’ opgenomen in het bedrijvenregister van SH&M, een kenniscentrum voor beroepsonderwijs en bedrijfsleven in de hout- en meubelbranche. Dit betekent dat stagiaires van scholengemeenschappen, waaronder het HMC in Rotterdam, de TU Delft en ook praktijkscholen bij ons kunnen stage lopen. De minimale leeftijd is 18 jaar.
Je wordt begeleid door de professionele leermeester van Hout van jou en leert de praktijk gewoon op de werkvloer.

VRIJWILLIGERSWERK

Hout van jou is een meubelmakerij waarbij vrijwilligers een belangrijke rol spelen. Mensen die zich graag nuttig willen maken voor de maatschappij, zich willen inzetten voor kwetsbaren. En die het leuk vinden om met hout en mensen te werken. Alle vrijwilligers hebben ervaring in de hout- en meubelbewerking, en brengen hun kennis en ervaring over op de deelnemers.

Ook onze tekenaar is een vrijwilliger. Hij maakt tekeningen op maat met behulp van het computerprogramma Sketchup.

RE-INTEGRATIE

Nieuwe deelnemers voor dagbesteding en werkervaringsplaatsen worden aangemeld via Perspektief en de WMO.
Evenals stagiaires worden deelnemers aangestuurd door de leermeester. Hierbij gelden de reeds aanwezige talenten en ontwikkelvragen als uitgangspunt. De deelnemers groeien op het gebied van hout- en meubelbewerking.
Ook worden de deelnemers gecoacht op sociale-, persoonlijke-, en werknemersvaardigheden.
Middels persoonlijke gesprekken en rapportages wordt deze persoonlijke groei vastgelegd en gemonitord. Na het behalen van hun doelen worden vervolgstappen gezet.

Doe Mee

Meld je aan via het formulier op onze website of bel ons. Klik op de onderstaande knop om je aan te melden!

Onze meubelen en mensen zijn uit het juiste hout gesneden